lördag, augusti 23, 2008

Shit!

Dagen då det är gårdsfest åker jag på världens huvudvärk. Typiskt. Jag som hade fått till en riktigt bra fest-cd. Det blir till att utnyttja den en annan gång.


Jag får nog skylla mig själv för jag tror värken kommer från att jag tog ut mig för mycket under löpningen i Slottskogen tidigare idag. Det var samma sak under någon mild julafton för några år sedan. Då hade jag tagit ut mig så mycket att jag inte kunde njuta av julmaten. Nu har jag lärt mig att jag inte ska köra hårda tempopass när något kul väntar efter.

En låt som alltid dyker upp när jag drabbats av huvudvärk är Frank Blacks låt Headache. Jag har aldrig riktigt blivit berörd av Pixies eller av hans soloskivor men den här låten har fastnat. http://www.youtube.com/watch?v=CBBu2O7Eioo

Inga kommentarer: