onsdag, maj 21, 2008

Musik 2008

V/a – Rock On

Köp köp köp!!!

Soul, rockabilly, country, rock n’ roll, funk, pubrock, garagerock, doowop, psykedelia och Cajun från 50-, 60- och 70-talet av det bästa slaget finns här.

Gillar man musik ska man ha den här skivan i sin samling. Är det så att du är fattig just nu, inte hittar skivan i din skivaffär eller av någon annan anledning inte får fatt i Rock on så kontakta mig så fixar jag en kopia. Jag sprider gärna musik som är så här svängig, sexig, dansant, känslosam, ösig och glädjefull.

Igår dansade jag mig igenom skivans alla 28 spår. Jag skulle kunna göra det om och om igen så om du vill ha en danspartner när du lyssnar på Rock on slå mig en signal.

Betyg: 10
Favorit: Allt (om jag ska välja ett spår blir det nog den otroliga versionen av Two headed dog med Roky Erickson)

Inga kommentarer: