tisdag, maj 20, 2008

Det gäller att uppmuntra barnen tidigt att rockmusik är en av livets viktigaste beståndsdelar. En vän som står upp i alla lägen. Så när Ella vill dansa till Vince Taylors version av låten Brand new Cadillac är det en mina lyckligaste pappastunder. Att hon kanske ärvt mitt taktsinne gör inget. Det viktigaste är inlevelsen.

Jag fick The Faces, Ramones, David Bowie, Creedence, Gene Vincent och en massa annat inpräntat i hjärnans hörselcentrum innan jag börjat skolan. Det är jag mina syskon evigt tacksam för. Det är klart jag får sända ett stort tack till mor också som stod ut med att jag spelade musik på högsta volym från en mycket tidig ålder. Att hon aldrig tröttnade på att komma när jag ropade att hon var tvungen att lyssna på vissa partier i låtar eller bara en särskild frasering är egentligen konstigt. Tack för det! Jag har verkligen tagit fasta på detta och lovar att aldrig säga nej till barnen om de vill att jag ska lyssna på något speciellt i en låt.

Inga kommentarer: