onsdag, maj 28, 2008



Musik 2008

Mudhoney - The lucky ones

Numera när Mudhoney släpper nytt så är förhoppningarna inte jättestora. Det var ett tag sedan de gjorde något bra album. Ändå så är de en sådant band som man inte kan släppa helt. Nya The lucky ones gnisslar nästan som förr men det som saknas är starka låtar.

Skivan är inspelad och klar på fyra dagar och det hörs för det finns för få nyanser. Det blir samma samma samma. Gitarrerna, Mark Arms röstläge, kompet, ja låt efter låt så letar man förgäves efter något annat. Jämför man med det bästa Mudhoney albumen är detta en skuffelse men jämför man med allt annat så är det väl ändå okej.

Jag tackar Mudhoney för väldigt mycket men snart orkar jag nu inte följa dem längre. Det känns som jag får nöja mig med deras tre första plattor. De är alla oumbärliga i min samling och ständig återkomande i min stereo.

Betyg: 5

Favorit: Inside out over you

Inga kommentarer: