onsdag, september 05, 2007

Sweet dreams

Typ en gång varje år brukar jag drömma om min gamla kärlek i mellanstadiet. I natt var det dags igen. Den här gången var det den typen av dröm som känns så verklig att det tar flera minuter när man vaknat innan man inser att det var en dröm.

Den här gången var Maria, som hon heter, mer påflugen än vad hon brukar. Hon kom tillsammans med en annan gammal skolkamrat som heter Tove. Till en början var det mer allmänt prat om gamla tider även om jag alltid blir lite nervös i Marias närvaro. Det lustiga var att hon luktade precis som i mellanstadiet. Trots att det snart är 25 år sedan så kommer jag ihåg doften väldigt tydligt.

Sen ändrar drömmen karaktär. Plötsligt visar det sig att deras besök är till för att Maria vill bli tillsammans med mig igen (det var hon som gjorde slut i sexan). Jag, som nog aldrig riktigt kommit över det här, blir tveksam. Jag påpekar att jag faktiskt har två barn nu och en sambo som jag älskar. Tyvärr räcker inte det här för att övertyga henne. Hon fortsätter och försöker ta och pussa på mig. Till en början är jag avvaktande men jag känner hur motståndet sviktar. Det var trots allt den första tjejen jag kysste och hennes doft är förförisk.

Precis när jag är på väg att ge efter, det kanske hade hunnit bli lite kroppkontakt, kommer Lena springande på en väg långt bort. Paniken infinner sig. Lena är med snabba steg på väg hemåt. Jag försöker få ut Maria men hon vägrar. Hon vill ha mig, säger hon. Det är ju inte varje dag man hör det, tänker jag, och känner mig närmast förlamad. Bang!!! Nu vaknar jag.

Jag brukar gilla de här återkommande drömmarna om min första kärlek. Den här gången var den den dock kanske lite för intensiv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj! Vad säger Lena om detta? Kanske borde du ge dig ut på doftjakt, vad kan hon ha haft på sig? Date parfym? Ett speciellt schampoo? Om du kan framkalla doften hemma kanske drömmarna mister i intensitet.