tisdag, september 18, 2007

10 låtar som hört denna sommaren till

Nu är det verkligen dags att lägga den här sommaren bakom sig. Även om vädret inte alltid varit med oss så har den ändå varit härlig. Maraton, Roskilde, åsknedslag och Sardinien är väl de händelser som är de mest framträdande av olika anledningar.

Musik finns ju ständigt närvarande i mitt liv. Dessa 10 låtar är sommaren 2007 för mig.

Buffalo Tom - You'll never catch him
Otroligt vacker låt som rörde mig till tårar i Roskilde. Kan ha att göra med jag hela tiden tänker på Ella när jag hör den.

Eldkvarn - Inget bra för mig själv
"Jag gick in på en bar, och drack sexor gånger fem"..., "Jag är mer djur än människa, varför vill man alltid ha mer", sjunger Plura. Kanske har det blivit några glas för mycket i sommar.

Thurston Harris - I got loaded at Smokey Joe's
Fenomenal 50-talare. Ändå mera sprit.

Sam Cooke - Be with me Jesus
Det finns ingen som slår Sam Cooke när det gäller gospel. Sommarens helning.

Roky Erickson - The wind and more
När han kom ut och körde den här som extra nummer så blev jag mer eller mindre knockad.

The National - Secret meeting
Matt Berringer kan vara den bästa nu levande textförfattaren.

Against Me - Up the cuts
Punkrock åt folket.

The Twillight Sad - Mapped buy what surrounded them
Det gör nästan ont att höra James Graham sjunga men så ska musik vara ibland.

Jim Ford - Big mouth USA
En del människor har förmågan att beröra. Jim Ford är en av de utvalda.

Rolling Stones - Midnight rambler
Stenkrossarversionen på Ullevi den 3 augusti var ensam värd entrépengen.

Inga kommentarer: