söndag, september 16, 2007



Att sätta sig först på en spårvagn och sen på en buss bakfull är inget man önskar sin värsta ovän. Idag färdades jag turen Majorna - Kungälv i detta jobbiga tillstånd.

När jag slog upp ögonen två timmar innan resan trodde jag faktiskt inte att det skulle gå. Men med hjälp av en kall dusch så vaknade kroppen till. Det var ändå osäkert hur resan skulle sluta. Väl ute så kom det ett behagligt duggregn vilket var perfekt. När spårvagnen kom hade en del av osäkerheten och rädslan försvunnit. Under spårvagnsresan känner jag ändå att jag börjar bli lite svettig. Kroppen är redo att slå bakut.

På Centralen fick jag i mig ett äpple, dagens första måltid. Bussresan med Röd express gick sedan ganska smärtfritt. Men det gällde hela tiden att ha blicken mot horisonten.

Jag är ändå stolt över mig själv att jag kom fram. Jag är också nöjd över att jag inte drack något starkt efter klockan 11.30 igår. Drinkarna som erbjöds var riktigt goda men de var också rejält tillspetsade. En centeliter till och jag tror att det varit kört.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"....berusa er! Med vin, med poesi eller av egen kraft, som ni behagar."

Men INTE på söndagar.

Kollegan

Anonym sa...

En till kollega känner sig lite skyldig. Borde ha informerat bättre om att vodkan var extra stark...