måndag, september 10, 2007

Håkan Hellström - Gbg, Liseberg 8/9-07

Nu börjar jag verkligen tappa räkningen hur många gånger jag bevittnat Herr Hellström live. Det kan ha varit tionde gången i fredags. Eftersom man bevittnat honom så många gånger så var väl pulsen inte sådär jättehög inför spelningen och Lisebergs stora scen har aldrig varit någon favorit.

Som vanligt slutar det ändå med att man går lycklig från en Håkan konsert. Han har verkligen lyckats att skriva låtar som tåls att lyssna på hur många gånger som helst. Den här gången var det faktiskt låtar som egentligen borde varit söndertjatade som fick igång mig mest. Mest för att jag såg hur glada alla blev runtomkring. Särskilt mamman med den tioåriga dottern som diggade ihop till Känn ingen sorg till mig Göteborg och Kom igen Lena berörde mig. Det är klart att alla låtar från Ett kolikbarns bekännelser knockar som vanligt också.

Nu hoppas vi på att inspelningen av nya låtar tar fart och att han lyckas fortsätta spotta ur sig tidlös musik. Det som gör mig lite orolig är att Jocke Åhlund tydligen ska vara med och producera. Kommer det verkligen att fungera?

Inga kommentarer: