torsdag, april 12, 2007

Veckans 3 bästa låtar

Wilco - Either way
Det finfina öppningsspåret på Wilcos nya album kanske blir min verkliga inkörsport till bandet. Wilco är sådant band jag alltid kännt att jag borde gilla. Det är inte så att jag tyckt illa om deras tidigare skivor men det har heller inte brunnit till. Med Either way har Jeff Tweedy fått till en låt som i sin enkelhet verkligen får mig att lyssna.

Rolling Stones - 100 years ago
Stones är ett av få band som jag aldrig tröttnar på. Andra band kan man ha svårt för när man har ett visst humör, är på någon speciell plats eller är allmänt trött på musik. Jag säger aldrig nej till att lyssna på en låt från Jagger/Richards. Just nu är den här pärlan från Goats head soup överst på listan.

Ronderlin - Aside
Pop som jag vill ha den. Jingle jangle gitarrer, New Order basgångar och fjäderlätt och lyhört trumspel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är bra nyfiken på hur jingle jangle gitarrer låter.
Är ordet med i nationalencyklopedin månne? Får mejla Horace om det.

Enstuts-mästarn