måndag, april 02, 2007

Veckans 3 bästa låtar

Mountain Goats - West country dream
Det känns verkligen som att träffa en gammal vän man inte sett på länge när man börjat lyssna på gamla Mountain Goats plattor igen. Mountain Goats platsar enkelt på listan över artister som för alltid finns inom mig. För tio år sedan åktes det många mil för att se honom två dagar i rad.
Den här låten får mig alltid att tänka på hur gärna jag skulle vilja kunna spela gitarr. På onsdag spelar Mountain Goats på Pustervik. Vi ses där.

David Bowie - China girl
Jag har aldrig riktigt kommit över tröskeln in i Bowies värld. Det finns många bra låtar men han kommer aldrig bli en artist som jag verkligen brinner för. Men, som sagt, det finns många bra låtar att gilla. China girl har alltid fascinerat mig. Ända sedan man såg den smått erotiska videon i början av 80-talet har man kommit på sig nynnandes China girl då och då.

Sanna Nielsen - Vågar du vågar jag
Det rör mig till tårar när jag ser Ella gilla musik. Då får det vara vilken musik som helst. Under en bilresa till Lidköping för någon vecka sedan kollade jag mer på en sjungande Ella i backspegeln än på vägen. Jag vet inte hur många gånger vi han höra Cara mia, The worrying kind och den här låten. Spela den låten jag kan bäst tjoades det från baksätet. Det är klart vi kör den en gång till, sa jag.

Inga kommentarer: