onsdag, april 04, 2007

Det är dumt att formulera något eget när någon annan skrivit precis det man själv tycker. Texten nedan är skriven av Lasse Anrell. Det är bara att hålla med. Claes Runheim kan verkligen inte konsten att intervjua. Det blir pannkaka av alltihop när han ska försöka vara en tuff reporter. Han stirrande blick får mig att stänga av tv'n.

"Lagrell är nöjd med tv-avtalet med Viasat, säger han. Men eftersom TV 4 och SVT inte ens får sända nyhetsbilder så är det väl inget helt perfekt avtal, va? Dessutom skulle jag tänka efter -–en eller annan gång – om jag var ansvarig för svensk fotboll över den märkligt snorkiga och otrevliga ton hela TV 3-studion håller mot spelare och ledare i motgång. Gnällig gubbläktare Det är som att lyssna på ett gäng bittra supportrar som är upprörda och ser förlusten mest som ett svek mot just dem själva. Hela TV 3:s studio är som en gnällig gubbläktare. Jag har sett det i TV 3 i hockeyn och jag ser det nu i fotbollen. Däremot var det ett jävla handskakande i studion i Belfast. Lägg ner. Man blir inte en Lasse Bengtsson bara för att man tar dem man intervjuar i hand.
Den enda som fick godkänt av mig i Belfast var Mjällby"

Inga kommentarer: