fredag, april 20, 2007

Roskilde 2007

Lite besviken blev jag när merparten av årets roskildeband offentliggjordes igår. Egentligen är det bara två band jag verkligen brinner för. Det är Roky Erickson och Arctic Monkeys (vars nya skiva är en besvikelse). Annars finns det lite smått och gott men ett par stora personliga favoriter till vill jag verkligen ha. Jag hade trott och hoppats på Mark Lanegan och Jesus & Mary Chain.

Det är ganska många nyare band och en del världsmusik som jag tror kan förgylla festivalen utöver trevliga vänner, gemyt, sommar och sol. Det blir till att lyssna in sig på dem under våren. Många korta recensioner av banden som spelar blir det framöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

You don´t love me yet" hör jag gärna "live" med Roky, annars håller jag med om den ganska tunna artistlistan i år.

Andreas