måndag, april 23, 2007

Roskilde 2007

120 Days

Jag har av någon anledning svårt att fölika mig med norrmän som spelar rockmusik. Det känns som man vill skrika fel fel fel som Brasse gör i Fem myror är fler än fyra elefanter.

Lite får jag nog ändå ändra uppfattning efter att ha lyssnat på 120 days. Deras elektroniska rock har helt klart sina ljusa stunder. Spelar man riktigt högt låter det som Silverbullit fast utan samma Simon Ohlsson maniska sångstil.

Det slår mig alltid vad många band det finns som man inte hört innan de spelat på Roskilde. Om 120 days sköter sina kort rätt så tror jag faktiskt att de kan göra en fantastisk spelning under någon roskildenatt. Det blir till att mingla med norrmännen.

Kolla in slynglarna här.
http://www.youtube.com/watch?v=gu86pYNpRqk

Bästa låt: C-musik

Inga kommentarer: