onsdag, mars 21, 2007

Veckans 3 bästa låtar

Eldkvarn - Fulla för kärlekens skull
Sällan har valet av veckans låt varit så lätt. Det är så skönt att höra en 55-årig Plura sjunga och framförallt skriva sådana här guldkorn. Det kallar jag att åldras med värdighet och verkligen ett bevis för att brinner man för musiken så spelar åldern ingen roll. Låten är mer eller mindre perfekt och man förstår precis varför Plura och Håkan funnit varandra. Plura har också den bästa bloggen jag vet. Kolla in på http://www.eldkvarnsvartblogg.nu/

Bruce Springsteen - Open all night
Jag har lyssnat en del på den fantastiska Nebraska skivan i veckan. Den låt som gått några extra varv är Open all night.
Varje dag när jag åker till Kungälv passerar jag en bilfirma som säljer gamla amerikanska bilar. Det blir nästan alltid så att jag slänger en blick och drömmer mig bort. Tänk att få äga en sådan bil och spela den här låten.

The Thrills - Big sur
Kvällen är på väg att ta slut men vad händer då? Jo, diskjockeyn lägger på den här. Festen får ny kraft och kroppens skyddsnät går och gömmer sig. Att dj'n sedan hade svårt att matcha den här gjorde inte så mycket för den energi som alstrades till Big sur räckte ett par timmar. Synd bara att den inte räckte till dan efter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att vi fastnade på djungelpatrullen iaf. Och Dj:n gjorde kvällen till en trevlig avslutning. Bra att värma upp dans-stegen inför Roskildes tysta hörlursdisco.
Men vi byter då järntorgetskebaben efteråt mot Hjaltes toast.
Andreas