måndag, mars 26, 2007

Jag undrar om inte våren är min favorit av de fyra årstiderna. Den första värmen som nu kommit gör nästan att det är värt att genomleva en hel vinter. Det går lite lättare att ge sig ut att löpa, även om det var fruktansvärt jobbigt igår. Det går mycket lättare att ta sig upp på morgonen. Det är enormt mycket roligare att vara ute och leka med barnen för att ta några tydliga exempel på vårens fördelar. Visst är sommaren härlig men det kan blir för mycket av det goda också. Pressen att tillbringa hela dagarna på stranden kan bli för tuff för en blek typ som mig.

Jag höll på att skriva att det är underbart att byta grusfotboll mot en gräsplan. Det är särskilt svårt för hjärnan att acceptera att man inte spelar fotboll fortfarande sådana här fina vårdagar. Det är bara att inse att de dagarna är förbi och att det är dags att leta nya kickar.

Ytterligare en anledning att älska våren är den doft som kom emot mig i morse. Det var den där friska doften blandat med doften av en storstad. Ni vet den doften som finns i intensivare variant när man går ut från hotellet i London. Visst hade det varit härligt att bo lite ensligare och bara öppnat dörren och hört fågelkvitter men frågan är om jag inte gillar stadsvårdoften ännu mer.

Viva våren

Inga kommentarer: