måndag, december 18, 2006

Veckans 3 bästa låtar

Midlake - Roscoe
Det tog sin lilla stund men nu har även jag fallit för detta. Det krävdes en sen bussresa från Kungälv och en promenad i natten genom Gbg för att alla bitar skulle falla på plats. En känsla av odödlighet intog min kropp, min hållning blev rakare och hade det inte varit för min höjdskräck hade jag ställt mig på Älvsborgsbron med armarna rakt ut och tagit emot västanvinden.

Bille Holiday - I'm a fool to want you
Så här är det för mig. När låten man lyssnar på sätter sig som en klump i bröstet betyder det att den är odödlig. Det händer inte ofta men I'm a fool to want you tar plats bland denna exklusiva skara låtar.

Håkan Hellström - Precis som Romeo
En fullkomligt perfekt Håkan låt förutom det något okänsliga gitarrsolot i slutet. Liveversionen i Karlstad i mars kan vara årets bästa konsertupplevelse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Letade bland mina Holiday skivor men kunde inte hitta "Bille Holiday - I'm a fool to want you". Kollade t.om igenom hennes 10 skivor-(box) från Columbia-tiden, med icke. Får väl leta vidare efter den här låten eftersom du rekomendera den så varmt.