måndag, december 04, 2006

Veckans 3 bästa låtar

Husker Du - Could you be the one
När jag kollade vad radiokanalen Mohawk Radio var för något spelade den här ösiga punk-pop pärlan. Kul att hitta en ny bra radiokanal, tänkte jag. Men när jag lyssnat på den sedan dess har de bara spelat kängpunk.

Marty Robbins - Big iron
En härlig countrypastich som för tankarna till cowboys, kaktusar, bröderna Dalton och annan härlig westernkultur.

Joan Baez - Diamonds and rust
1980 eller 1981 köpte jag min första hårdrocksskiva på Nordlanders i Skara. Den var med Judas Priest. Living after midnight var den enda låter jag hört med dem tidigare. Jag lyckades dock aldrig hitta skivan med den låten på utan fick köpa en liveskivan Unleashed in the East istället. På den gör de en cover på den här Joan Baez låten. Judas Priest blev aldrig något av mina favorithårdrockband men de fick mig ändå att älska den här låten.

Inga kommentarer: