lördag, december 02, 2006

La Familia på Värmlandsgatan

Att äta tapas med en större gäng är det närmaste man kan komma en gammal grekisk dionysisk fest känns det som. Alla blir delaktiga i ätandet och man är inte rädd för lite baciller och man kan diskutera det man äter. Vi hade dock inte varsin hink som vi kunde kräkas i så vi kunde få ner mer mat i magen som man hade i det gamla Grekland. Så här kunde det låta under kvällen:

- Vad tyckte du om bläckfisken?
- Jättegod, har du prövat auberginerna?
- Nej
- Det måste du göra, dom var hur goda som helst?
- Kan någon vara snäll och skicka den baconinlindade korvet häråt.
- Ursäkta att jag sträcker mig över här.
- Ingen fara.
- Kan du passa på att skicka med lite mer bröd.
- Hallå, ska vi beställa mer vin?
- Jaa!

Servicen på La Familia kanske inte var jättesnabb men maten var desto godare. Det godaste jag ätit på länge faktiskt. Priset var inte speciellt farligt heller med tanke på hur mycket som åts och dracks. Jag rekommenderar verkligen alla att gå hit. Det är nog extra kul om man är några stycken.

Jag måste också nämna mina arbetskamrater. Jag är så väldigt lycklig att man jobbar på ett ställe där det finns så många trevliga, roliga och intressanta människor. Om det är så bra de 30 år jag har kvar till pension skulle jag vara helnöjd.

Inga kommentarer: