måndag, december 11, 2006

Veckans 3 bästa låtar

Frank Sinatra - Cycles
En mycket fin låt. Nu när det tydligen är dags för klubb Baddaren igen får vi hoppas att Magnus Carlsson väljer att sjunga den här igen. Han gjorde det lysande en varm augustikväll på Henriksberg.

Eldkvarn - Landsortsgrabb
Som ni vet har jag aldrig fastnat för Lundell. Inte heller LeMarc tilltalar mig. Däremot så förstår jag mer och mer Plura Jonssons storhet. Hans texter tilltalar mig och jag förstår att han och Håkan Hellström fattat tycke. Den här låten finns på den nya utmärkta skivan som är inspelad i Annedalskyrkan i höstas. Synd bara att man missade, som det verkar, en av årets bästa konserter i Gbg.

Dolly Parton - Joshua
Nu börjar uppladdningen inför konserten i mars. Det kan antingen bli en oförglömlig kväll eller ett rejält pekoral. Kommer bara låtarna och rösten vara i centrum är jag inte orolig för då är jag säker på att Dolly kommer bjuda upp till dans. Den här låten är från det fina året 1972.

Inga kommentarer: