måndag, januari 01, 2007

Veckans 3 bästa låtar (Vecka 1)

Bobby "Blue" Bland - How does a cheatin' woman feel
Den här låten passade alldeles utmärkt till en perfekt tillagad Trattkantarellsoppa på nyårsafton. Låten och soppan var för sig skulle gjort vem som helst nöjd men när man nu fick båda på en gång så är det faktiskt en av de godaste förrätter jag ätit. Allt sköljdes ner med ett gott vitt vin.

Nick Cave - Into my arms
Lagom till huvudrätten så satte kocken på Nick Cave. Oxfilén och potatiskakan med rödvinssås åts värdigt till den molltyngda musiken. Även här fungerade mixen mycket väl. Som småbarnsförälder uppskattar man lugn musik till maten så man kan väga upp den mot barnens stök.

Modern Folk Quartet - This could be the night
Under julvistelsen i Lidköping hittade jag äntligen till Bengts skivor. Denna skivbörs som jag bara hört talas om under något år visade sig vara helt ok. Här kan man nog göra fynd framöver. Det första köpet blev en Phil Spector samling med lite udda låtar och tagningar. Ett mycket bra köp visade det sig. Jag förstår varför den här låten är Brian Wilsons favorit med Spector. Härligt glad popmusik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack skall du ha. Själv försöker jag införskaffa Kind of Blue.

//Kocken

Anonym sa...

Skön meny, vi njöt av exakt samma meny i Dalsland.