måndag, januari 15, 2007

Veckans 3 bästa låtar

Mother Love Bone - Crown of thorns
Tendensen är stenklar. Jag börjar bli gammal och jag inser det själv. Det är inte så att jag har någon speciell ålderskris men det märks tydligt när man lyssnar på tidigare favoritmusik att åren går. Samtidigt är det underbart att kunna varenda textrad i låtarna och komma ihåg hur hur mycket man älskade detta 1991. Jag kommer så tydligt ihåg hur jag åkte Saaben hem från brevbärarjobbet och bara njöt av att spela det här på högsta volym.

Bad Religion - Quality or quantity
Något år tidigare, 1990, jobbade jag som kontorist på Socialkontoret i Lidköping. Mitt första riktiga jobb. Ett riktigt roligt jobb men det jag kommer ihåg mest från den tiden var att jag tog körkort och att jag var så besatt i Bad Religion att jag under alla raster gick ut i bilen och lyssnade på Against the grain plattan. Den står sig ännu idag visar det sig.

Sebadoh - Beauty of the ride
Det var egentligen här veckans vandring längs memory lane startade. Efter 16 kilometers löpning i lördags mötte mig den här låten när jag kom hem. Det slutadet med att jag tog fram ölburkarna istället för att äta pasta. Kanske ett bevis för att jag ser fram emot Roskilde mer än att springa maraton till sommaren.

Inga kommentarer: