fredag, januari 12, 2007

Slutsummering av The line of beauty

Det visade sig att den bokstavliga meningen med The line of beauty (linor med kokain) tillsammans med oskyddat sex inte slog väl ut. Folk dog både till höger och vänster. Nick Guest, som för övrigt var väldigt utseendemässigt lik Nick Drake, var den enda som stod upprätt i slutet av hans partners. Kanske var det så eftersom han verkade vara den enda som inte hymlade med någonting. Alla andra verkade hålla på med någon typ av oärlig verksamhet.

Detsamma kan sägas gälla familjen Feddens. Här krackelerade alltihop. Pappans otrohet, mammans närmast apatiska försök att tysta ner det och dottern som var den som var delaktig i avslöjandet var grymt disillusionerad. Även är stod Nick Guest pall och gick vidare till att ge ut en tidning. En tidning som ifrågasattes av andra rika för att inte ge inkomster. Nick brydde sig mer om innehåll en pengar vilket var svårt för vissa att förstå.

Jag gillar Nick och jag känner igen mig i honom. Visserligen är jag varken bög eller håller på med kola men han har grundvärderingar som är härliga, tycker jag. Han sökte efter något men det var nödvändigtvis inte pengar.

Tv-serien visade sig vara riktigt bra där avsnitt två nog var bäst. Bäst minns man kanske Nicks dans med Premiärministern. Efter första avsnittet störde jag mig lite på Cathrine, dottern i huset. Även efter alla avsnitt tycker jag inte hon var klockren. Samma kritik jag hade från början förstärktes hela tiden.

Inga kommentarer: