tisdag, januari 09, 2007

The line of beauty

Eftersom tiden inte räcker till allt man vill göra får man välja bort saker. Jag har valt bort att följa tv-serier. Det blir bara stressande när man vet att det inte håller att börja följa en serie med många avsnitt. Men en engelsk serie i tre delar borde väl fungera. Därför har jag just bevittnat första delen av The line of beauty.

Eftersom den senaste engelska serien jag såg var den formidabla Kalla fötter så jämför man lätt med den. Gör man en sådan jämförelse så ligger The line of beauty helt klart i lä men första avsnittet var ändå helt ok. Londonmiljö, härliga dialekter, bra skådespelare och en oviss fortsättning bådar gott inför de två kommande avsnitten.

Några saker som kanske inte föll mig i smaken var hur dottern i huset gestaltades. Hon kändes alltför överdriven i sin frispråkiga och fräna roll. Det kan också varit så att hon som spelade denna roll inte lyckades nyansera tilltalet. Det är små marginaler som gör det. Även homosexscenerna kändes lite överdrivna. Killar får gärna ha sex med varandra men det kändes som om de fanns med för att ge publicitet till serien.

Jag återkommer med slutsummering på torsdag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser fram emot slutsummeringen efter kvällens avsnitt.