onsdag, januari 10, 2007

24 av 1001 album

Dave Brubeck Quartet - Time out

Vid första lyssningen började varningslampan för musikerjazz lysa. Allt lät krångligt och lite för avancerat. Pianot valde den svåra och hårda vägen istället för lätta och mjuka kändes det som.

Den enda låten jag kände igen var Take five som Monika Zetterlund spelat in med titeln I New York. Trots att den kanske är lite uttjatad så fick den mig ändå att litegrann ändra uppfattning om hela skivan. Inte så att jag nu tycker att den är jättebra men visst rymmer plattan ett flertal skönt lite loungeaktiga jazzlåtar. Kanske ska jag lägga på Time out om jag får tummen ur och börjar använda mina drinkredskap som jag fick när jag fyllde 30. Är det verkligen sant att det snart gått fem år sedan dess?

Betyg: GGG
Favorit: Three to get ready

Inga kommentarer: