torsdag, december 06, 2012

Årets album 2012 plats 42


Little Caesar - American Dream

Den bästa rösten på hela den här listan tillhör Ron Young. Ända sedan 1989 då jag hörde EPn Name Your Poison har jag älskat den. Under några år i början av 90-talet var Little Caesar ett min absoluta favoritband. Helt oväntat så spelade de på Hultsfredsfestivalen 1993. Jag minns inte mycket mer än att jag köpte en megastor t-shirt efteråt.

2009 släppte bande det utmärkta comebackalbumet Redemption. I år kom comebackplatta nummer två. Och det finns absolut ingenting att skämmas för. Jo förresten kanske kan ett par låttitlar med texter diskuteras. Men i övrigt är det högexplosiv hård rock som erbjuds och Ron Young har rösten i behåll.

Hade jag jobbat i en skivaffär så hade mitt mål varit att sälja åtminstone tio American Dream skivor i julruschen. För skivan borde passa många fler än vad som någonsin kommer höra den. Jag kan väl inte vara den enda som gillar bra riffande med suverän sång fast årtalet är 2012. American dream getting fat on your happy meals.

Inga kommentarer: