söndag, december 13, 2009

Årets album 2009 plats 32

Sonic Youth - The eternal

Det går inte att klaga på produktiviteten hos detta band. Jag tycker de spottar ur sig skivor ständig, kanske till och med lite för ofta om man ser till kvaliteten. Alla vet ju att det här är ett av världens coolaste band. Kim, Lee, Steve och Thurston är verkligen stora hjältar i min värld. Varje skiva emotses med stort intresse men jag får inte riktigt samma aha-upplevelser längre.

Nu går inte bandet på tomgång men det jag skulle önska är några riktiga hitlåtar. Låtar som blir klassiker i Sonic Youth världen. Det är sådana det varit lite ont om på de senaste skivorna. Men som sagt det är självfallet bra ändå. Och allra bäst är som vanligt Lee Renaldos låtar. Hans röst säger så väldigt mycket mer än orden som kommer ur munnen. Den får mig alltid att tänka på New York och känslan att gå på den stadens gator. Tänk om Renaldo någon gång skulle komma till skott och göra den lugnare soloskivan som han pratat om länge. Det skulle bli fantastiskt.

Inga kommentarer: