torsdag, december 17, 2009

Årets album 2009 plats 17

The Bats - The guilty office

Någon gång i somras läste jag ett gott ord om den här skivan. Ett stort tack riktas till den personen som skrev det för annars är det inte alls säkert att jag hade fått för mig att lyssna på The Bats. Bandet har ju släppt ett antal skivor genom åren. Jag skulle ljuga om jag skrev att jag lyssnat mycket på dem. Hur som helst är det bättre sent än aldrig.

The guilty pleasure är renodlad popmusik. Sång som inte är sådär jobbigt mesig och gitarrer som har både riv och driv. Litegrann som en blandning mellan Luna och Go Betweens. På något sätt hörs det också att det inte är några slynglar som är ute efter att bevisa något som spelar. Utan det är gubbar som bara förädlar hantverket de redan kan.

Inga kommentarer: