måndag, december 14, 2009

Årets album 2009 plats 27

Eamonn Dowd & The Racketeers - Mansion of gold

Att vara en bra liveartist betyder att man får nya fans. Ett bevis på det är Eamonn Dowd. För nästan exakt ett år sedan stod han på klubbens 7 Sins scen på Storan. Det var en kväll som är oförglömlig på många sätt men ett av dem var då Eamonn Dowd. Inte för att han blåste omkull oss i publiken men han fick mig att verkligen gilla den här skivan som kom i början av året.

Dowd har rötter på Irland men är av någon anledning ganska ofta i Göteborg. Nu när jag läst lite om honom så märker man att han verkligen brinner för musik. Det hörs verkligen i hans musik men det är alltid skönt att de artister man gillar har bra åsikter. Och att göra musik, pch spela den på små barer för lite folk, för att man måste är helt rätt i min bok. Just kärleken till musiken kompenserar väl Dowds egentligen inte så märkvärdiga röst. När jag lyssnar på den nu så skulle jag vilja sätta den ännu högre på listan. Men nu börjar standarden verkligen att hårdna.

Inga kommentarer: