lördag, mars 21, 2009

Rolling Stones - Doo Doo Heartbreaker (Live 1973)

Hela kvällen igår gick till att ångra att det inte blev någon Thåström spelning. Snålheten slog till i veckan när jag skulle köpa biljett. 380 kronor är mycket men på en livstid så är det ju skit och ingenting. Den största anledningen var ändå att det bara fanns riktigt risiga biljetter kvar. Det är bara att hoppas att ryktet om att han är på gång till Roskilde stämmer.

Idag har jag tagit mina första löpsteg sedan julafton. 16 tunga kilometer men jag är ändå nöjd att jag orkade ta mig runt Gbgs broar. Det största problemet var att mp3-spelarens batteri tog slut efter halva vägen. Sista låten var den här Stones dängan. Den fick hänga kvar i minnet de sista sju kilometrarna tillsammans med min flåsiga andning.

Jag skulle nog också vilja påstå att man kan kalla dagens väder vår. Hur underbart är inte det.

Nu laddar vi för ett hejdundrande 70-års kalas för min mor.

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag har också ett 70-års kalas torr jag att gå på. Pappa fyller 70 i år!!!/Sofia