tisdag, mars 31, 2009

Looking for you - Garnet Mimms

En av årets roligaste dagar på jobbet inträffade igår. Den återkommer varje år ungefär vid den här årstiden. Vad är det då som händer?

Jo, Ginza har sin vårrea och jag beställer årets största låda med cd-skivor och igår landade den på mitt bord. Skivor för flera tusen kronor att packa upp och studera. Det för mig tillbaka till skivaffärstiden och det är fortfarande lika roligt att öppna dessa paket. Det inkommer ju nya mindre paket till jobbet varje vecka men det här stora är något speciellt.

Problemet är bara att man inte vill jobba. Tankar som att gömma sig under skrivbordet dyker upp. Planer på hur man ska täcka för det så man inte syns och hur man ska dra hörlurarnas sladdar tänks ut. Men verkligheten hinner tyvärr alltid i kapp.

Men lite hann jag lyssna menas jag gjorde frågor till torsdagens quiz som vi håller för kungälvsborna. Undrar om de bara vill ha frågor om soulsångare, bluesskivbolag och reaggerökare förresten?

Låten ovan är en magnifik soullåt med Garnett Mimms som var en av alla kanonlåtar som fanns med i lådan från Ginza. När jag hörde den var det inte läge att gömma sig utan mer att ta på dansskorna och sjunga ut:

"Looking for you
everywhere
I miss the touch of your fingertips
the burning fire of your sweet lips"

Inga kommentarer: