söndag, mars 08, 2009

Broder Daniel - Work

Jag har visserligen inte valt att läsa en utbildning på fyra år för att sedan lära folk att kopiera. Men jag har valt ett serviceyrke och gör det därför utan att känna någon prestigeförlust eller ens störa mig på det. Men det börjar jag känna mig ganska ensam om.

Imorgon är det måndag och som vanligt kommer detta kvasiproblem tas upp på jobbet. Det gör det varje måndag. Men nu får det vara slut på daltandet. Om inte folk ger sig snart eller börjar jobba på Majornas bibliotek där "vi vill inte ha några låntagare" attityden finns så lägger jag gift i varenda matlåda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha! Har genom åren noterat fenomenet du beskriver - väldigt Basil Fawlty faktiskt. Men som tur är tillhör din arbetsplats undantagen, tycker jag. //mvh Anders