torsdag, mars 19, 2009

Luna - Chinatown

Jag tror det var hösten 1996. Efter att ha gått ljumskskadad i flera månader så var jag åter i fotbollsträning. Laget jag spelade med fick förlänga säsongen då det blev en andraplats och kvalspel om att avancera i seriesystemet.

Problemet var att jag beställt biljetter till Lunas spelning på Studion i Stockholm samma dag som sista avgörande kvalmatchen. Mitt val blev att åka till Stockholm ändå. Tränaren var tveksam om att ha med mig från start och sitta på bänken och samtidigt missa Luna kändes tufft. Men det kändes tufft att åka också. Spelsuget var ju enormt och känslan att åter kunna spela igen efter en skada är ju underbar.

Hur gick det då. Jo, laget åkte på en mycket retllig förlust och gick därmed inte upp. Luna-spelningen var helt ok men inte oumbärlig. Så kan det gå.

Däremot finns det två oumbärliga skivor med Luna som alla verkligen bör ha. De är Bewitched och Penthouse från mitten av 90-talet.

Inga kommentarer: