måndag, januari 05, 2009

Veckan som gått:

Så var det första som kom ur högtalarna efter klockan slagit 24 på nyårsafton Joy Division. Så blir det när man firar in det nya året på Hisingen. A new dawn fades.

Har jag insett att jag gillar Körslaget i år också. Märkligt tycker jag själv när artister som Robert Wells, Snygg-Erik och Magnus Carlsson kanske inte riktigt är min bag. Inte körmusik heller förresten. Och eftersom Gry Forsell verkar vara gravid så är det inte hennes byst som drar heller. Det är något annat. Jag vet inte vad. Kanske bara att se folk så glada.

Har jag sett mer filmer än under hela förra året. Alla har varit bra. No Country for old men, Veronikas dubbelliv, Broken flowers och 2 dagar i Paris är de jag sett.

Har jag kommit att tänka på den man som jag råkade gå efter i höstas. Efter ett tag förstod jag att han hade någon sorts störning. Han hade nämligen som behov att gå på vänster sida om varenda lyktstolpe. Det tog ett tag innan jag fattade men när vi kom neråt Masthuggstorget var det givet. Där stod stolparna så nära husen att han hade mycket svårt att komma emellan. Han fick verkligen göra sig så smal som möjligt för att lyckas klämma sig förbi. Det är bara att hoppas att terapin har hjälpt sedan dess.

Blev det debut på hundmässan. Det visade sig vara en något nördig men trevlig tillställning. Stor ofrivillig komik är det när hussar och mattar valsar runt med sina hundar samtidigt som domare kollar in hundens alla för- och nackdelar. Riktigt komik var det på hundteatern.

Var jag så vimsig att jag fick med mig jobbets telefon hem i fredags. Vilket gjorde att jag fick åka extra till Kungälv i lördags och säkert kommer att bli pikad för det nästa vecka.

Tänkte jag på Bruno K Öijer det första jag gjorde när klockan ringde för den första arbetsdagen efter ledigheten. Efter att ha läst en intervju med honom så tänkte jag nämligen att för honom ringer aldrig någon väckarklocka. Han var vaken på nätterna och sov på dagen. Det verkar underbart.

Blev jag glad för att 7 Sins bokat in Transwagon i februari. Den sköna klubben har bokat lite skrala band framöver men Transwagon var grymt bra som förband till Heavy Trash för snart ett år sedan och deras ny låt på myspace är riktigt riktigt bra. Dessutom spelar de dagen efter jag tillbringat fyra dagar i Hovfjället så suget för party kommer att vara enormt.

Har jag blivit mer och mer irriterad över att min stäckning bröstmuskeln inte ger med sig. Jag vill till de sköna Friskis & Svettis människorna nu.

Blev jag fundersam till en artikel i GP. Den handlade om två tjejer som inte blev insläppta på klubben Push på Avenyn. Enligt vakterna pga av deras tatuteringar men enligt tjejerna för att de var av utländsk bakgrund. Självklart har tjejerna rätt och det är bra att de stämmer klubben men den stora frågan är ju varför de vill gå in där. Vem vill gå in på en klubb där det uttalat står vakter och pekar ut vilka som ska komma in. Människor är konstiga.

Inga kommentarer: