onsdag, januari 14, 2009

I det lokala kungälvbladet så fanns en rolig text, av krönikören Margit Janson, att hitta i senaste nummret. Ett utrdag lyder så här:

"I dessa gråtrista tider vintermånader besöker jag med välbehag vårt stadsbibliotek med dess gladlynta, hjälpsamma personal. Det är inte alltid så lätt att tillfredställa alla kunders konstifika önskemål. Som när jag steppade in en dag och ville ha en bok om hur man blir deckarförfattare. Den unge mannen, som jag råkade vända mig till, höll faktiskt masken men det glittrade till i ögonvrån på honom, det märkte jag allt, men han sa med allvar:
- Jag tror vi ska ha något i den vägen, och gjorde sig väldigt mycket besvär - faktiskt!"

Jag tar det som en komplimang. Om någon undrar så är jag enda mannen (ung som gammal) på biblioteket.

1 kommentar:

Anonym sa...

En vacker liten berättelse.
// Torbjörn