onsdag, februari 21, 2007

Veckans 3 bästa låtar

Palace Music - A sucker's evening
Det var egentligen bara två låtar under den här sjukveckan som jag aktivt letade upp och lyssnade på. Den första var denna verkligen nedstämda låten. Den passade bra till min sinnestämmning som var uppgiven. Tänk på vilken slak lina hela vårt liv är uppbyggt på. Det är rätt så konstigt att man inte bara ger upp. Så kände jag då.

Olivelawn - Hate
Den andra låten som jag var sugen att lyssna på var denna. Mest för att jag äntligen fick reda på var rösten kom från som inleder låten. Den visade sig tillhöra en Hells Angels medlem som skulle figurera som vakt på Altamont-festivalen. Jag upptäckte detta i filmen som jag såg under veckan. Låten gillade jag för 15 år sedan. Ganska bra fortfarande. Den tillförde lite energi till kroppen.

Dexys Midnight Runners - Listen to this
Lite gladare tongångar nu när man är uppe på fötter igen. Det rycker t.o.m. i benen för lite spasmdans. Hade den här låten varit orsaken till min bakfylleliknande sjukdom så är det mycket möjligt att det varit värt att bli liggande några dagar. Nu var den inte det men den fungerar bra som komma igång låt också.

Inga kommentarer: