tisdag, december 21, 2010

Årets album 2010 plats 8

Four Tet - There Is Love In You

Sommarkvällen var ljummen, grillen tänd, rosévinet i glaset, barnen sprang barfota, L skar sallad och jag dansade till Four Tet. Tänk om livet skulle vara så gynnsamt alltid. Det var bara magi och Four Tet hade så klart en avgörande del i detta, tillsammans med rosévinet, barnen, L och vädret.

There Is Love In You är det mest perfekta electronica album jag har hört. Annars är detta för mig en genre där enskilda låtar kan vara bra. Inledningen på skivan med låtarna Angel Echoes och Love Cry ger mig gåshud varje gång. Jag menar verkligen varje gång. Det skulle vara lätt att bli matt efter den urladdningen men skivan håller hela vägen. Och även långt efter den är slut vilket inledningen på denna text bevisar.

Inga kommentarer: