tisdag, december 07, 2010

Årets album 2010 plats 41

Miley Cyrus - Can't be tamed

Det yttersta beviset på att det här var bra på riktigt (eller att jag blivit hjärntvättad) var när jag under en av mina spotify och youtube-nätter satte på Miley Cyrus. Låtar som Can't be tamed och Robot passade perfekt mellan hits av Fucked Up och Bill Callahan.


Ett av årets bästa minnen är också sammankopplade med den här skivan. Att åka runt i Skåne i "bussen", ha rutorna nervevade och tillsammans med familjen sjunga allsång till Miley var verkligen livet.


Mileys bakgrund som Hannah Montana försöker hon ta död på snabbt. Sällan har man sett en så lättklädd 18-åring på scen. Det är inget jag och Ella applåderar. Men samtidigt förstår man frihetskänslan. Alla har vi varit 18 år. Men få av oss har varit barnstjärna på Disney.

Nedan en påklädd Miley som 2.47 in i låten får feeling och en kraft i rösten som jag ständigt återkommer till.

Inga kommentarer: