fredag, december 03, 2010

Årets album 2010 plats 47

Woods - At Echo Lake

Håkan Hellström säger alltid att det han går igång på är melodier. Han har kanske rätt att det är så det är. För när jag tänker efter så har jag aldrig egentligen lyssnat på annat än melodierna på den här skivan. Vad sjunger de om egentligen? Det är sekundärt i det här fallet känns det som.

Det som gör att det här blir en så bra skivan är att det stoppas in grus i melodierna också. Eller kanske mest i framförandet. Jag behöver alltid lite motstånd om jag ska gilla popmusik. Det får jag gått om här.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Om plats 47 är så här bra, så blir det en fantastisk resa till nummer ett!
/Alexander

Mattias sa...

De kommer och spelar i Gbg i slutet av mars. Förfest hos dig eller?

Anonym sa...

Absolut! Men varför vänta så länge, det är några bra spelningar före dess: The Jim Jones Revue kanske?
/Alexander

Mattias sa...

När och var ska vi börja bränna ner husen inför Jim Jones då?

Anonym sa...

Och rädda våra själar? :-) Jag slutar tidigt, kan möta upp närsom. Vi kan ju göra det på lokal eller hemma hos mig.

/Alexander