onsdag, december 15, 2010

Årets album 2010 plats 24

Eldkvarn - Kärlekens Väg

För någon vecka sedan började jag handla med konst. Två målningar av Plura inhandlades för 2000 kr/st. Nu ska de få fina ramar för att sedan sättas upp på bästa plats. De som känner mig vet att Eldkvarn har vuxit ut till ett av mina absoluta favoritband någonsin faktiskt.

Kärlekens väg är inspelad på Annedalskyrkan i mars. Jag sitter i publiken. Faktum är att det i kyrkan blev lite mycket eko och att skivan låter bättre. Dagen innan hade Plura åkt fast får kokaininnehav. Något som jag var helt ovetande om när konserten var.

Ser man till låtarna och bandet Eldkvarn så är klart att det här är topp-10 material. Men det finns å andra sidan inga nya låtar på skivan och den är live.

2 kommentarer:

Lars Lindskog sa...

Hej Mattias, en kollega som är Eldkvarnfanatiker undrar var man får tag på Pluras konst?

Mattias sa...

Tjena Lars!
Det verkar vara en trevlig kollega du har.

Jag köpte mina tavlor direkt av Plura. Han lade ut erbjudandet på deras hemsida Hunger Hotel. Det fanns bara 20 stycken av dessa signerade etsningar så de rök direkt. Jag fick nummer 3.

Men man kan köpa nytryck här: http://www.kottemanagement.se/eldkvarn/kop-nya-motiv-fran-plura

Hoppas allt är fint med er i Vallda!