söndag, december 05, 2010

Årets album 2010 plats 44


Health - Disco2
Innan Roskildefestivalen i somras så hade jag inte riktigt fattat bandets storhet. Ibland krävs det att se en spelning för att förstå. Uppenbarelsen var solskensklar när de fyra Los Angeles killarna gick av scenen. Det var det bland det bästa jag sett på länge. En av lärdomarna var att Healths musik ska spelas väldigt högt.
Disco2 är en remixskiva där bara en låt är ny. USA boys, den nya låten, har jag nästan, men bara nästan, spelat sönder. Jag var helt tokig i den efter Roskilde och ett antal månader framåt.
I övrigt är många av remixarna på skivan riktigt bra. Låtarna kommer ursprungligen från Healths skiva Get Color, som släpptes 2009. Faktum är att jag i många fall gillar remixarna mer än orginalen. Att många låtar finns med i flera mixar stör mindre än vad man tror.

Inga kommentarer: