fredag, mars 23, 2012

Manchester 2012

Utsikten från hotellet Roomzzz på Princess street. Tvärs över gatan låg puben The Old Monkey som vi (jag) suktade efter.

L glad över shoppingen. Hon kom ständigt med nya påsar menas jag oftast kom ut tomhänt. Vi kanske hade lite olika fokus.

Själv gillar jag brittiska pubar mer än shopping. Favoriten vi hamnade på några gånger var Odd bar. Bra musik, skön stämning, god pubmat och allmänt livsnjutnings läge.

En smoothie med namnet Iggy Pop gick inte att motstå på det trendiga stället Teacup and Cakes på Thomas street.

Hem och vila mitt på dan. What goes on behind closed hotel doors?

Jo, där finns någon som väntar.

Två av tre kvällar valde vi rätt restaurang. Här på Rio Ferdinands italienska restaurang Rosso. Utmärkt mat till hyfade priser i lyxig miljö.


Kanske den godaste mat vi någonsin ätit fick hos den indiska restaurangen Wouk. Varje tugga var himmelsk.



Musikunderhållningen stod John Head för. Det tyckte jag han gjorde med den äran. Han välte inte Ruby Lounge på något sätt men glimtvis så fanns det en nakenhet som fick mig att tänka på Tim Hardin.

Så här nöjda och storögda var vi i stort sett resan igenom.

Söndagen tillbringades i Heaton Park. Vårvärme, grönska och brittiskt gemyt var inte dumt alls. Totalt sett var det verkligen en superweekend.

Inga kommentarer: