fredag, mars 30, 2012

Äntligen är det dags


Aldrig har en allsvensk säsong lockat så mycket som årets. Och inte blev det sämre när Supermervan blev klar i sista minuten. Ser man till truppen som nu finns så ser det mycket bra ut. Det skulle väl kunna bli lite problem om ytterligare någon försvarare blir skadad. Men vi går för guld! Bäst i stan räcker inte längre.

Imorgon intar jag och Ella våra årskortsplatser och ser fram emot massor av minuter av ren njutning (och nervositet). Det spelar ingen roll att Häckens tränare Peter Gerhardsson syns på nästan varje konsert man är på. Hans musiksmak är toppen men i morgon ska han och hans bonka-lag från Hisingen få pisk.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bonka-lag.... Jag vet inte det, jag. Deras passningsspel i första halvlek var det inget fel på enligt min mening. Det lär nog inte bli något guld för varken GAIS eller Häcken - dessvärre.

Sen kan man ju undra varifrån GAIS hämtat Markus Gustafsson....?

/TD

Mattias sa...

Jodå, guldtanken finns kvar! Markus G lyckades efter halva säsongen i fjol bli av med alla Allbäck-baciller och blev en GAIS-lirare på riktigt:)

Anonym sa...

Då kontrar jag med att erbjuda dig en stor öl om GAIS ens kommer bland de fem första lagen.

Mattias sa...

Härligt! Det kommer vara en av de godaste öl jag druckigt.

Anonym sa...

Dream on...

Anonym sa...

Så här före EM-uppehållet antar jag att dina hypoteser angående GAIS guldchanser bleknat något...?
Men ännu finns ju chansen - åtminstone i teorin.

Och det där med Gerhardssons bonkalag, ja den har du fått äta upp några gånger nu.

A.Nonym