torsdag, februari 03, 2011

Quizare med begynnande synfel

Idag hade vi årspremiär för quizet på biblioteket. Ett fyrtiotal besökare kämpade om segern. Roligt var att Sofia var tillbaka som quizkompanjon och att ett lag som tidigare inte vunnit gick hem som segrare.

Roligt var också när en quizare efter kom fram och frågade om jag var musiker? Den frågan får jag ibland och mitt svar är alltid "nej, men jag är väldigt musikintresserad". Mitt lilla gitarrspel räknas liksom inte för att kalla sig musiker. Nåväl, quizaren fortsatte med att säga "åh, jag som nästan var helt säker på att det var du som är med i På Spåret. Han den där killen som spelar gitarr". Först blev jag lite nervös att det var Simon Ljungman hon menade. Sen sa hon dock vidare, "han som står lite bakom de andra".

Jag förstod då att hon menade Hurricane Gilbert. Hon sa igen "är det verkligen inte du". Jag svarade att jag tog det som en komplimang men att det inte är jag. Och hon har nog lite fel på synen då det inte finns mycket till likhet oss emellan. Antagligen har damen heller inte hört Hurricane sjunga, men hade hon gjort det kunde jag sagt att vi har en likhet, nämligen att vi inte föddes med den allra bästa sångrösten.

En som sjunger bra är ju däremot Håkan. Hans sång till sin barndomskompis Hurricane är given som dagens sång. Den 4 juni blir det allsång på Slottsskogsvallen.

Inga kommentarer: