måndag, februari 07, 2011

one, two, three, four...

Hur ser det ut på konsertfronten våren 2011? Riktigt bra, om ni frågar mig. Förhoppningsvis kommer det någon mer favorit som spetsar till det ytterligare. Ungefär så här har jag planerat våren hittills.

11 feb. Isobel Campbell & Mark Lanegan - KB, Malmö
Äntligen dags att se hjälten Lanegan igen.



18 feb. Fatboy - Park lane, Gbg
Perfekt spelställe för landets bästa förvaltare av 1955





19 feb. Hemmafest med extra allt

23 feb. Eilen Jewell - Pustervik, Gbg
Country så som den ska låta.

3 mars. Jonny - Pustervik, Gbg
Har precis släppt en fantastisk popskiva. Kommer passa perfekt i en liten lokal.



24 - 27 mars. Berlin och förhoppnings någon trevlig spelning

1 april. Mogwai - Trädgårn, Gbg
Äntligen är det dags. Frågan är om man ska åka till Stockholm också.



14 april. Easy - Jazzhuset, Gbg
Återförenade Gbg-stoltheter med rytmen i blodet.

15 april. Aloe Blacc - Pustervik, Gbg
Hans senaste skiva är ojämn men att se en soulsångare på Pustervik är givet.



28 april. Dean Wareham - Pustervik, Gbg
En intim spelning med Dean är förstås mumma.

I övrigt hoppas man förstås på bra band på 7-Sins när de drar igång igen i april på Röda sten. Showdown och Truckstop Alaska borde väl också få hit några bra punkband. De har haft lite skrala bokningar ett tag. Och så borde väl en Eldkvarn-spelning hinnas med någonstans.

2 kommentarer:

TS sa...

Det var en diger (och dyr) lista. Kanske hakar jag på på någon spelning ... Jonny ligger närmast till. Många gamla poprävar på listan (däribland Jonny), visste inte att Dean W och Mark L fortfarande håller på, det känns länge sedan jag köpte min första Screamig Trees platta på MusikEylis...

Mattias sa...

Det är klart du ska med på Jonny. Det blir nog kalas.

Mark Lanegan är grym. Bättre än någonsin. Jag hoppas att han är det på scen imorgon också.