fredag, november 09, 2007

Veckans 3 bästa låtar

Band of Horses - Is there a ghost
I år har jag fått en nytändning att hitta nya bra band. Senast i raden är Band of Horses. Deras senaste platta Cease to begin är något ojämn men de två öppninglåtarna är magnifika. Gitarrmattorna i Is there a ghost fick mig i morse att vilja köra förbi infarten till Kungälv så att jag skulle kunna lyssna på den en gång till.

Hacienda Brothers - Leaving on my mind
Idag ska jag gå till frisören. Tanken är att försöka hitta på något nytt. Skulle det spelas Hacienda Brothers i lokalen när jag kommer in så blir nog klippningen bra. Musiken skulle nog få mig att se ut som en blandning av raggarna i Kungälv, kompbandet till Morrissey och en amerikansk hillbilly.

My Autumn Sons - Again
Facebook har jag i stort tröttnat på. Men hade jag inte haft ett konto hade jag heller inte hört det här. Det är nämligen lidköpingssonen Anders Sundberg som går under alter egot My Autumn Sons. Again är en 80-talsmättad poplåt som har en stark dragningskraft. Finns här: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=127597405

Inga kommentarer: