onsdag, oktober 10, 2007

Ålder



Jag har ingen ålderskris men jag känner mig inte speciellt ung längre. Detta har jag kommit fram till efter följande konstateranden:

  • På klubbar höjer jag medelåldern rejält.

  • Jag spanar på kvinnor över 40.

  • Kroppen behöver träning för att inte falla ihop.

  • När jag visar elever vårt fina bibliotek känns det som de tycker jag är gammal.

  • Även om jag fortfarande hänger med musikmässigt så återkommer jag mer och mer till gamla favoriter.

  • Jag funderar på att börja spela fotboll igen. Tecken på desperation.

  • Jag tycker att P3 spelar värdelös musik.

  • Jag stör mig när någon säger lille pojken, den unge killen eller liknande till mig.

  • Jag letar efter nya sporter, som inte är så fysiskt krävande, att utöva.

  • Mitt ansikte ser på morgonen slappt och hängigt ut.

  • Ulf Lundell sa att det jeansen inte satt bra när han fyllde 50. Så börjar jag känna redan nu.

  • Dagens bakfyllor gör det knappt värt att festa.

  • Jag börjar inse att tiden nog är ute för vissa saker.

  • Jag känner mig otäck när jag spanar på yngre tjejer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha du skriver så himla roligt och träffande.
Hur tror du då det känns att närman sig 50 (hemska tanke), man känner sig ju ff som en fjortis emellanåt och tycker att det är jättekul att nån gång vara ute o röja med tjekompisarna. Men tyvärr ser man ju patetiskt ut då, synd att det är så.
Tror dock att du kan gå på lokal ett bra tag till utan att se gubbig ut.
/ Syrran

Anonym sa...

Vad sägs om att spana på en 34-åring???