måndag, oktober 22, 2007



The Bronx - Göteborg, Sticky Fingers 20/10-07

Det skulle varit underbart att ha ett bra foto eller ett youtube klipp från den här konserten. Publiken och stämningen var nämligen helt vild. Under de allra hetaste stunderna var alla händer uppe i luften, sångaren ute i publiken och de som stod på balkongen var så exalterade att jag trodde att jag skulle få någon i huvudet.

The Bronx lyckas på 50 minuter på påminna mig om hur underbart det är med rockkonserter ibland. The Bronx inser att en punkrockspelning sak vara kort och koncis. Man ska inte orka mer än en timme på en sådan konsert. Energin, kickarna och orken ska då vara slut. Så är det också på Sticky den här kvällen. The Bronx går av scenen precis i rätt tid när alla har nått sin topp och svetten dryper.

Stagediving brukar jag oftast tycka är ganska töntigt och onödigt. Men det var faktiskt så att det kändes helt rätt här. Som tur var insåg jag hur stor risk det var för en 35-åring att bryta något vid en eventuell stagedive att jag avstod. Jag nöjde mig med att mosha lite med sångare Matt när han var i närheten. Jag var så där barnslig att jag tyckte det var kul att ha tagit på honom. Det om inte annat är bevis på att jag verkligen gillade spelningen.

Förbandet The Change var pinsamma. Posörer som försöker spela punkrock blir inte bra. Då spelar det ingen roll om det finns en och annan ok låt.

Inga kommentarer: