onsdag, oktober 31, 2007



54 av 1001 bilder

Bert Jansch - S/T

Av någon anledning har jag aldrig riktigt lyssnat på Bert Jansch. Det är lite konstigt då jag verkligen gick igenom de tidiga folk-rock artisterna för ett antal år sedan. Jag tror att Jansch hamnade vid sidan då han han ständigt nämdes som en fenomenal gitarrist och inte sångare. Att han också senare var inblandad i mer proggresiva band gjorde i saken bättre.

Nu när jag verkligen lyssnat på honom så låter det mycket bättre än vad jag trodde. Det är akustisk folkmusik med en klar förankring i rockmusiken. Gitarrspelet tar inte överhanden utan det är bra låtar. Ett par av låtarna är av absoluta toppklass i genren. I några fall så når inte musiken ända fram. Då känns det som om det finns någon sorts distans i Jansch röst. Han blir inte personlig nog för min smak.

Betyg: GGG

Favorit: I have no time

Inga kommentarer: