onsdag, oktober 24, 2007

Kobra

Jag har inte fått in rutinen att kolla på Kobra i höst. Men jag har lyckasts se två av de bästa tv-inslag jag sett på många år. Nämligen förra veckans inslag om Morrissey fans i East L.A. och den här veckan när man besökte Robert Wyatt. Båda visar en passion för musik som jag så väl känner igen mig i.

Den största elogen ska de som gjort inslagen förstås ha. I båda fallen har man fått de som varit intervjuade att öppna sig (kanske inte så svårt för Morrisseyfantaster men ändå). Vid besöket hos Wyatt så var det underbart att se hur man var ute och gick och morsade på de man mötte på stan. När man stannade till vid puben med Wyatt som lyckats vara nykter en månad riktigt såg man hans längtan efter en pint. Att sedan höra honom säga att han aldrig komponerat sånger utan att ta några glas samtidigt så förstår man hur svårt han måste ha det nu.

Inga kommentarer: