lördag, september 27, 2008



89 av 1001 album

The Who - Sell out (1967)

The Who tyckte att det var kul att driva med reklam, kommersialismen och en alltför allvarlig syn på musik på sitt tredje album Sell out. Mellan låtarna dyker små jinglar upp som om de var hämtade ur Monty Phyton. Möjligtvis är det roligt att lyssna på en gång sen är det bara enerverande och låtarna som kommer efter en löjlig jingel får jobba i uppförsbacke. En del av låtarna klara av att komma över krönet på backen men de flesta blir kvar i avgrunden.

Sell out visar att The Who har gjort en del bra låtar men plattan visar också bandets ojämna form. Sångaren Roger Daltrey har en röst som i längden blir tröttsam. Eller tröttsam är nog fel ord för den blir innehållslös. Delvis beroende av att jag tycker att texterna är tråkiga.

Betyg: GG

Favorit: I can see for miles

Inga kommentarer: